Tuesday, January 13, 2009

Hari Yang Dinantikan...

Tiba jugak 13 Januari ni... Tak sabar nak jumpa Kak Vivie... Auditor ISO/IEC 17025... Tak sabar nak tengok dier hangin... Ha..ha... Vivien nak datang!!!! Semua kecut perut... Tak tahan dengar leteran minah ni.... menanah telinga.... "Ini apa ni.... mana evidence...you baca SAMM Requirement tak... SP Series.... Ni NCR..." Ni semua ayat2 biasa daripada Kak Vivie (nama manja yang aku beri)...


Bos aku dari awal-awal lagi dah menyorok... Lepas opening meeting cecepat menghilangkan diri... duduk kat meja aku yang sememangnya tersorok... konon nyer sebuk... nak tergelak aku tengok org tua tuh... Hari ni kak Vivie datang ngan balak skandal dier abang Thum ngan abang Wong... Thum ngan Wong ni kira akan audit bahagian teknikallah.... tapi kedatangan abg Thum ader kelainannya.... dengan cermin mata barunya...bergaya siut..... cermin mata aku yang aku buat semperna duit bonus ni pun tak seglamor tuh....

Seperti biasa.... Aku ngan Azlin sahaja yang tinggal untuk mengadap... siapa lagi Kak Vivie nilah.... Azlin as Quality Manager dan aku deputynya terpaksalah menurut kehendak Puteri hang Liput ni... Si Azlin dah lali dah... aku jerlah yang baru nak cuba berasimilasi ngan keadaan seperti tuh... Dah tahu ngan si perangai Vivien ni... dier ni pantang orang tanya... jawapannya alamaknya menjela-jelalah... syok sendiri n kekadang masuk bakul angkat sendiri.... so Azlin menjalankanlah agenda dier.... tanya macam2 benda yang tak berkaitan ngan audit ni.... si kak vivie ni menjawablah ngan rakusnya... sampai aku mengantuk... aduh aper nyonya ni merepek... cerita sampai education anak dier plak... pas tuh boleh plak selit hal keta honda dier.... aduh berdarah telinga aku mendengarnya.... tapi aku buat maintain jer... biasalah kan pernah menangi pelakon terbaik time sekolah rendah dulu.... akhirnya bila sampai time makan dier baru audit sikit jer...tak sempat buat aper yang sepatutnya...so, dier check sikit2 jer...... selesai agenda pagi.... lega...

Jam 12.30 tgh... agenda seterusnya untuk menjamu selera... atas budi bicara dan strategi yang telah diaturkan... kami rancang atas cadangan Hairi (Technical Exec) untuk makan di Klang Executive Club... ada 2 motif utama... 1. Nak makan best2 sikit.... 2. nak habiskan masa auditor... Cam biasalah siapa rancang dier kena uruskan... so hairilah kena... aku awal2 buat tak reti jer.. bukan aper nanti aku plak kena bayarkan dulu... kemudian baru claim... ader ker patut....

Si hairi ni cam biasalah... buat kepala sengal dier.... lupa nak booking tempat... so melopong jerlah... nasib ader alternatif lain... so kami pilah makan kat restoran Johnny's... ni kira first time aku masuk restoran tuh.... huh tercerita plak... best2 gak makanan dier... terutama kerabu manggo dier... terangkat woo... kalau ader plastik memang aku tapau... ha..ha... but aku kena cover macho gak... konon2nya aku ni dalam proses dietlah... padahal dalam hati..... tuhan saja tahu... lepas makan sempat gak aku mengambil gambar kat dalam tuh... so nilah hasilnya....


Sesi petang.... jam 3.00 pm... audit start semula... mengadap vivien lagi... kali ni ngan muka kekenyangan dier... tapi nampak bertambah tangkas dier ni... mungkin dah dapat menghidu taktik jahat kami... dier pun macam baru tersedar dari kena pukau jer... so sesi petang ni banyak gak yang dier nak tengok... tapi nasib aper yang dier minta semua kami dah sediakan sebelum ni...s o aku ngan azlin tunjuklah muka bangga... ala aksenlah kat dier... vivien pun may be tercabar pun terus mengeluarkan kata2 puji-pujian terpaksa.... kot.... "Okaylah...ader improvement... tapi sikit jer... n tak capai lagi tahap yang i nak "... berasap telinga dengar.... azlin siap muncungkan bibir lagi... sabar jerlah lin.... suka hati dierlah... janji dier tak jumpa NC....

Akhirnya, habis sesi pertama audit dengan jayanya aku ngan lin tak dapat aper2 NCR dalam bahagian quality...just satu observation jer....kira sejarah tuh... tapi cam biasalah... ader gak NCR dari bahagian technical... bro Thum bagi kat bahagian electrical calibration.... bukan satu tapi 3..... buat hal tullah.... ni si madagascar punya hallah ni... sapa lagi si elex.... nak tengok gambar dier.... boleh.... boleh blah....nanti teruk aku dibambu...... tapi tak perlah... buat pengajaran... ha..ha.. biarlah rahsia...

Audit hari ni habis kul 5.30 pm... lega.. tapi hari khamis nanti ader audit lagi tapi bahagian "Testing" plak... jumpa lagi Kak Vivien... ni balik mesti dier asah parang dier balik....s iaplah kami hari Khamis nanti... Bos aku..dah nak balik baru keluar dari tempat sembunyian....sebuk plak tanya berapa NCR.... aper2 hal pun muka dier cam happy jer... kira dier tak hangin kot.... mana tak nyer aku dengar ringtone phone dier pun lagu siti.... jerat percintaan... ha..ha... Lu pikirlah Sendiri.............................!!! .

1 comment:

  1. hai...
    klakar n3 ni.saya tergelak bacanya.
    teruskan ber blogging ya. hehee
    apa pun tq sbb follow PAM
    :)

    hanni ramsul

    ReplyDelete