Monday, June 29, 2009

Perang...!!! Perang..!!! Perang..!!!

Huh.. baca tajuk dahsyat... perang wo... biasalah kalau lepas majlis perkahwinan... menjadi kebiasaan keluargaku.... main perang2... semua dah siap sedia dengan senjata masing-masing... habis jer pengantin makan... semua pi tukar baju masing2... bukan nyer aper... takut baju tempahan khas rosak plak nanti... menangis... tak der orang nak ganti...

So.. telah tersedia semua periuk belanga hitam... air sabun.. arang... kek n macam2 lagilah senjata... air jangan ceritalah... pandai2lah tuan rumah bayar bil nanti... heh... heh...

Pada awalnya keadaan masih dapat dikawal... kononnya buat kerja dgn tertip... namun sebenarnya adalah helah yang tidak dapat dihidu... serangan pertama oleh kak iparku... kak Ina... dahsyat tul... habis semua orang disiram ngan air sabun....

Lepas tuh aper lagi... keadaan menjadi tidak terkawal... semua mengeluarkan senjata masing-masing... aku cuma duk menyorok jer... sambil basuh pinggan mangkuk... masing-masing aku tengok dah kebasahan n muka dah coreng-coreng hitam....

Alamak tak boleh jadi ni... aku plak risau kalau aku pun kena... so kononnya nak cover line aku pun hitamkanlah sendiri muka ngan arang... terpaksa... baru satu dua calit...sap... dari belakang muka aku dilumur arang... aduh hitam sungguh... pastuh... huh basah satu badan kena simbah air sabun... gatal sungguh... air sabun dah dicampur ngan minyak... aduh tak boleh tahan... aku aper lagi buatlah serangan balas... sehingga semua orang boleh dikatakan kalahlah... tak der yang menang... heh... heh... heh...

Aper-aper pun... seronok.... tak selalu boleh buat cam ni... yang penting semua happy n sporting... selain kerja disiapkan bersama-sama... hubungan siraturrahim pun bertambah erat....

Sebagai kenang-kenangan tengoklah gambar-gambar yang sempat diambil oleh anak sedaraku...
Kak Ina... perancang utama... menerima kekalahan teruk seadanya... tapi aurat tetap terjaga...biasalah... wanita melayu terakhir... he..he..he...
Saat getir.... pertempuran sengit... baldi... besen... jug... semualah jadi bahan serangan... air sabuh campur minyak... jangan air longkang sudah.... uwek...uwek...
Safriman... anak sedaraku.... puas dengan hasil serangannya... padahal aku tengok dier pun dah tinggal separuh nyawa... he..he..he...
Abg Azhar.... tengah asyik melumur muka isterinya... romantik nampak... dah macam mekanik dah muka masing-masing...
Kak aku... Mas Ayu... kalah teruk... no komenlah.... he..he.. pengantin lelaki yang berbaju merah kat belakang tuh tak terlepas gak... cuma dier tak berani nak buat serangan balas jer... he..he... kesian.... ahli baru kenalah sabar.... tunggu majlis aku nanti... ko serang n tapau sekali kekalahan lama...
Yang ni pengantin perempuan plak... tak terlepas gak... setebal mana make up mu... tebal lagi kesan arang dimuka... he..he.. sabar jerlah... world peace...
Aku dalam versi serba hitam... muka pun hitam... hitam itu mutu... hitam itu kualiti... hitam itu dari 'b_n_u_' kuali....
Gambar dari jarak dekat... teruk gak kekalahan aku ni.... aper boleh buat... aku ni tahap kesabaran tinggi... terima jer serangan musuh.... bertambah pahala....

No comments:

Post a Comment